Først og fremst – personvernet ditt er viktig for BMW Group. BMW Norge AS, NO 971130776, med registrert adresse Rolfsbuktveien 4 A, Postbox 1, 1330 Fornebu, Norge og BMW Financial Services Norge NUF, NO 981060113, med registrert adresse Rolfsbuktveien 4 A, Postbox 1, 1330 Fornebu, Norge, er felles behandlingsansvarlige for behandlingen av personopplysninger. Vi opptrer i våre kunders interesse og ønsker å være transparente når det gjelder formålet med behandlingen av personopplysninger til markedsføring. Vi vil her forklare hvordan vi bruker personopplysningene dine særlig til å tilpasse våre markedsføringsaktiviteter og gjøre dette så relevant og interessant som mulig for deg.
Dersom du samtykker til markedsføring vil dine personopplysninger bli lagret og behandlet av oss. Utvalgte personopplysninger kommer videre til, for formålene nevnt nedenfor, å deles med Bayerische Motorenwerke Aktiengesellschaft (BMW AG), Petuelring 130, 80788 München, Tyskland, som kan behandle dine personopplysninger og kontakte deg via dine valgte kanaler, for markedsføringsformål. I tillegg kommer utvalgte personopplysninger til å deles med dine avtalepartnere og verksteder (for eksempel dine angitte foretrukne forhandlere/agenter, der du har gjort dine kjøretøyskjøp, utført service- eller rådgivningsbesøk hos, eller din regionale partner), som kan behandle dine personopplysninger og kontakte deg via dine valgte kanaler for formålene nevnt nedenfor. Oppdateringer i personopplysningene dine kan deles mellom de angitte partnere.
Dersom du samtykker til markedsføring, vil personopplysningene dine bli lagret og behandlet med formål om å gi deg utvalgt, personlig markedsføringshenvendelse og informasjon om BMW Gruppens produkter og tjenester (inkludert BMW Groups varemerker) og for å sende deg kommunikasjon i forbindelse med kundebehandling (for eksempel serviceinformasjon eller kundebehandling- og prospektprogram). Slik kommunikasjon inkluderer til eksempel siste nytt om BMW Groups produkter (inkludert BMW Groups varemerker), utvalgte tilbud eller invitasjoner til eksklusive arrangementer. Du vil kun til å få markedsføring via de kommunikasjonskanaler som du har samtykket til .
Dersom du abonnerer på vår markedsføringskommunikasjon kan vi dele personopplysningene dine (din kontaktinformasjon, identifiseringsdata, kjøretøyene dine, samtykket ditt til markedsføringshenvendelser, øvrig informasjon/preferanser, markedsføringskampanjer, deltakelse i kunde-/prospektprogram) med Bayerische Motorenwerke Aktiengesellschaft (BMW AG) i tillegg til dine avtalepartnere og verksteder (for eksempel din angitte foretrukne forhandler/agent, partnere av dine bilkjøp, service- eller konsultasjonsbesøk). Tilleggsopplysninger (som for eksempel produktinteresser, kundehistorikk, brukerdata fra kjøretøy, data fra BMW Group-apper eller -nettsider, anbefalte handlinger basert på statistiske modeller) kan deles med dine avtalepartnere som du har kjøpt et kjøretøy fra i løpet av de siste tre årene (fra leveringsdato). I tilfelle du ikke har et eksisterende kundeforhold med en avtalepartner, vil opplysningene dine (f.eks. kontaktinformasjon, identifikasjonsdata, kjøretøyet ditt, kjøretøyer av interesser, samtykket ditt til markedsføringshenvendelser, markedsføringskampanjer) deles med en regional partner.
For ikke å plage deg med irrelevant informasjon, tilbyr vi en eksklusiv informasjonstjeneste basert på personlige markedsføringshenvendelser for å kunne tilpasse kommunikasjonen slik at den passer deg perfekt. Dersom du abonnerer på vår tilpassede markedsføringshenvendelser, samtykker du til å motta personlig tilpasset kommunikasjon basert på dine interesser og preferanser, og godkjenner at vi, for dette formålet, behandler personopplysningene dine for å opprette en individuell profil for deg. All data som sammenstilles i din personlige profil kommer til å påvirke måten vi informerer deg om relevante produkter og tjenester fra BMW Group (inkludert BMW Group-merkede produkter og tjenester), kundebehandling og markedsundersøkelser.
Dersom du samtykker til markedsføring vil visse interaksjonsdata bli sporet og analysert (særlig mottakelse av e-post, åpning av e-poster, informasjon om klikk på lenker og innhold i e-poster) ved bruk av sporingsteknologi som muliggjør for oss å tilpasse markedsføringsinnhold og/eller optimalisere fremtidig markedsføringskampanjer og e-postinformasjonstjenesten vår. For dette formålet bruker vi vår gruppeinterne markedsføringsplattform og en ekstern kampanjehåndteringstjeneste for å sende ut og analysere våre markedsføringskampanjer. På denne måten blir vi for eksempel informert om det er (midlertidig) ikke mulig å levere våre e-poster til mottaker og mottar aggregert data om hvor mange mottakere som har åpnet e-posten, eller klikket på en link eller innhold i e-posten for øvrig. Dette med formål om å få en bedre forståelse av preferansene og interessene til våre abonnenter slik at vi kan optimalisere fremtidige markedsføringshenvendelser. I tillegg kan vi identifisere på at statistisk aggregert nivå om og i hvilken grad markedsføringskampanjen var en suksess.
Mer informasjon om hvordan BMW Norge AS og BMW Financial Services Norge NUF behandler dine personopplysninger er tilgjengelig på nett i BMW Groups personvernerklæring.
Via de ovennevnte angitte kommunikasjonskanalene har du videre mulighet til å utøve dine rettigheter, som for eksempel å be om informasjon om hvilke av dine opplysninger som lagres hos BMW Group eller få rettet , slettet eller begrenset behandlingen av personopplysningene dine.
Generelt har du rett til å:
- be om at vi gir deg ytterligere informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger,
- be om at vi oversender en kopi av personopplysningene du har gitt oss,
- be om at vi retter personopplysninger vi har om deg,
- be om at vi sletter personopplysninger som vi ikke lenger har behandlingsgrunnlag til å behandle,
- be om at vi slutter å behandle personopplysningene dine for direkte markedsføringsformål ved trekke tilbake ditt samtykke,
- protestere mot behandlingen av dine personopplysninger (inkl. profilering) som er basert på vår berettigede interesse dersom du mener at interesseavveiningen vi har gjort ikke er riktig i ditt individuelle tilfelle,
- be om at vi begrenser behandlingen av dine eller noen av dine personopplysninger i løpet av tiden vi undersøker en klage.
Dersom du utøver noen av dine rettigheter nevnt ovenfor, vil vi kontrollere at du har rett til dette. I tilfelle forespørselen din ikke kan oppfylles umiddelbart, vil i de fleste tilfeller bli oppfylt innen én måned. Skulle forespørselen din kreve ekstra tid, vil du bli informert om dette innen en måned etter at forespørselen din ble mottatt.
Hvis du er misfornøyd med behandlingen vår av personopplysningene dine eller vår håndtering av forespørselen din om å utøve dine rettigheter som registrert, har du rett til å sende inn en klage til ansvarlig datatilsyn: www.datatilsynet.no, postkasse@datatilsynet.no, Datatilsynet, Postboks 458 Sentrum, 0105 Oslo.